dimecres, 6 de juliol del 2011

PARTIDA HISTÒRICA!

Cronica al periodic "El Levante Mercantil" per Alberto Soldado

La Champions ya es una realidad

Las calles de Tibi y Sella vibran con dos extraordinarias partidas y con los dos triunfos de los pilotaris valencianos






La Champions ya es una realidad


ALBERTO SOLDADO VALENCIA
Tibi y Sella albergaron ayer sus primeras citas con la Coupe des Champions de Llargues. Respondió la afición con su presencia en las calles, animándolas como corresponde a una primera cita internacional que ha ilusionado a los clubes de las regiones europeas que mantienen este viejo deporte. Los aficionados de Tibi pudieron disfrutar de un bello espectáculo ante los campeones franceses de Maubeuge
Los de la Foioa de Castalla vencieron por 8 juegos a 3 después de unos comienzos muy comprometedores en los que el equipo francés colocó un 0-1 y un 1-2 con un par de juegos en los que llegaron a tener "val" para acabar el juego. Se adaptaron sin problemas a las dificultades que para ellos suponía jugar por primera vez con balcones, ventanas y tejados y demostraron una gran profesionalidad. La joven formación de Tibi, todos naturales del pueblo demostraron una exquisita calidad. Hay una amplia cantera que garantiza el futuro de este deporte en una población que lo vive intensamente. Alvaro de Tibi, campeón internacional ha creado una escuela de saques "per dalt" que dará muchas alegrías a su afición. Atentos al joven Raúl que tiene trazas de ser un saque de nivel mundial. La acogida de Tibi a esta Champions no ha podido ser más calurosa. El Ayuntamiento, el club, todo el pueblo mostró su hospitalidad a los jugadores campeones de Francia. El diputado autonómico Toni Peralt asistió a la partida en representación de la Generalitat Valenciana. Hubo recepción oficial en la casa consistorial y presentes para la representación francesa.














TIBI 8 - MAUBEUGE 3.
(Alvaro, Isaac, Sergi, Miki, Héctor, Raúl i Gironés)
Al só de la xaramita i el tambor ixquerem de l'Ajuntament, obrint la desfilada els 3 marxadors, després els jugadors dels dos equips i a continuació les recient proclamades reina i dames d'honor 2011, seguits tots per les autoritats.
Ja es notava que era un dia especial, diferent.
El carrer ple i els aficionats expectants per vore al Campió Francés, Maubeuge, que també disputa la lliga Belga i que estarà en la final d'enguany d'aquell país. Es dona la circunstància de que Maubeuge està a França però molt prop de Bèlgica i que tots els seus jugadors són belgues.
Presentació de tots els pilotaris i aplaudiments.
Els jugadors comencen a calfar i la gent es sorpren amb el guant de protecció rigid que porten els jugadors belgues.
Uns jocs de prova i comença la partida.
Prompte Maubeuge demostra la seua qualitat i competitivitat , adaptant-se molt bé al carrer, sobre tot les banques, que de palma són capaços de traure la pilota del quinze. Kristof i Patrik s'emporten ovacions del públic. Al rest ja es costa més centrar la pilota en el carrer al estar acostumats a canxes molt més amples. Fins i tot s'adelanten 1-2 , però els nostres estàn a casa i prompte imposen la seua autoritat, 2-2, 4-2, 5-3, 8-3 final.
Gran ambient d'esportivitat i respecte.
Belgues i tiberos jugant a llargues al Carrer Major de Tibi!.
PARTIDA HISTÒRICA!.
Per la vesprada els dos equips ens desplaçàrem a Sella per continuar amb la competició. Allí Maubeuge pergué 8-4 davant els locals i nosaltres guanyarem a Sella 7-8 en una partida impresionant. Al mes d'Agost els tornarem la visita.